Umjetnici VIII Epidaurus festivala 2014.

 
Špiro Guberina (Croatia)

Marina Horak, glasovir / piano (Slovenija)



U 2008. godini dobitnica je prestižne «Betettove nagrade» za izvanredna umjetnička dostignuća”, koju dodjeljuje Udruženje glazbenih umjetnika Slovenije. U prosincu 2013. senat Akademije za glasbo (Univerza u Ljubljani) dodjeljuje joj počasno priznanje (Častno priznanje) “za predan i uspješan umjetnički i pedagoški rad”. U proljeće 2014. gđa Horak održava uspješno gostovanje u SAD, gdje je na Drake College u Des Moines, Iowa održala recital i majstorski tečaj, kao i seriju od 6 koncerata u okviru festivala “Allegro giovanissimo” u Ljubljani, gdje uspješno djeluje kao pedagog, komorni glazbenik i organizator.
Marina Horak je slovenska pijanistica poljsko-makedonskog porijekla, za koju je Yehudi Menuhin izjavio da pretstavlja «doprinos glazbenom životu svake sredine». Već kao mlada umjetnica je, po mišljenju Nadie Boulanger «izražavala svoju umjetnost s frapantnom uvjerljivošću“.
Većinu života je provela je u Münchenu, Parizu, Amsterdamu i Londonu. Otkad se godine 2001. vratila u Sloveniju, profesor je na Glazbenoj akademiji u Ljubljani, a brojni recitali i komorno muziciranje vodili su ju u mnoge krajeve Slovenije, te u Hrvatsku, Crnu goru, Italiju, Makedoniju, Kosovo, London, Srbiju, Švicarsku, Dansku, Njemačku. Od 2005. redovito koncertira i daje majstorske tečajeve i radionice u SAD (New York, Glassboro, Pittsburgh, Chicago, Cambridge, Oxford, Los Angeles, Davis, Des Moines…). Kao solistica, pedagoginja i članica stručnih žirija bila je gost na festivalima Pera Piano Festival (Istanbul), Banjalučki Biennale, Leto u staroj Ljubljani, Northern Lights Music Festival (SAD), Terra Magica Glazbeni Festival i Hvarsko Ljeto (Hrvatska), Forfest Kromeriž (Češka) i Festival Hopes, Talents, Masters (Bugarska).
Posle diplome sa 19 godina u klasi svoje majke prof. Hilde Horak na Akademiji za glazbu u Ljubljani, usavršava se u Münchenu (umjetnički državni ispit Hochschule für Musik) i u Parizu (licence de concert, Ecole Normale) i dodaje diplomu iz čembala na Scholi cantorum. Lekcije s čuvenom Nadiom Boulanger i mnogi tečajevi dodatno obogaćuju njen razvoj. U Londonu upoznaje Petera Feuchtwangera, s kojim radi intenzivno i postaje njegov asistent, što daje potpuno nov smjer i značaj njenoj umjetničkoj i pedagoškoj djelatnosti. Nagrađena je na natjecanju mladih glazbenika u Zagrebu i na međunarodnim natjecanjima u Parizu (St.Germain-en-Laye, Debussy), Vercelliju (G.B.Viotti), La Rochelle (suvremena glazba) i ARD München (klavirski duo s norveškim pijanistom Hakonom Austbojem). Dobitnica je nagrade JRT za najbolje snimke, a u Holandiji nagrade »Podium mladih umjetnika« Gaudeamus Fondacije. Priznanja i nagrade otvaraju joj vrata na brojne podije i u radijske kuće, a tijekom karijere kao solistica i komorni glazbenik koncertira i snima u čitavoj Europi, od Reykjavika do Madrida, od Osla do Skopja. Nastupi je vode u Hong-Kong, Novi Zeland, Australiju, Maleziju, Brunei, Singapur, Bangkok, te u Indiju.
Kao solista svirala je sa slovenskom, makedonskom, beogradskom i norveškom filharmonijom, sa Simfonijskim radijskim orkestrima (Holandija, Norveška, Slovenija, Sarajevo, Zagreb...) i s komornim ansamblima Barock Strings Zurich, Gaudeamus Zagreb, Havant Symphony (UK) itd.
Pojavljuje se na brojnim festivalima u Francuskoj (Festival de Musique Sacrée Paris), Norveškoj (Bergen Festspillene, Ljetni Festival Oslo), Sloveniji (Festival Ljubljana, Poletje v stari Ljubljani, Lent Maribor), Njemačkoj (HitzackerSommertage, TschechischeNachtMünchen), Kini (Shanghai Music Festival), Danskoj (Copenhagen Summer Festival), Švicarskoj (Festival TiborVargaSion), i Hrvatskoj (Dubrovački festival, Hvarsko ljeto, Terra magica Poreč).
LP s djelima Roberta Schumanna (Pavane Records Brussels), CD s klavirskim sonatama slovenskih autora (Škerjanc, Lipovšek, Šivic, Matičič, Gallus Ljubljana) i CD Nepoznati Chopin (Založba RTV Slovenije) dobijaju odličnu ocjenu međunarodne kritike.
Međunarodna kritika Marini iskazuje «intenzivno unutranje doživljavanje« (Bern, Švicarska), «tehničku spretnost» (Ljubljana, Slovenija), «profinjenu muzikalnost» (Beograd, Jugoslavija), «plemenitu poeziju» (Rim, Italija), «dubok i pun ton» (Malmö, Švedska), «inteligenciju i imaginaciju» (The Times, London), «individualni stil sviranja» (Reyjkavik, Islandija) i karakterizira ju kao «rafiniranog i iskusnog virtuoza» (Brussels, Belgija) i «zrelu umjetnicu» (Oslo, Norveška).
Kao pedagog radila je u Holandiji, Njemačkoj i u Londonu (Middlesex University), predavala na EPTA i ISSTIP konferencijama u Engleskoj, Švajcarskoj, Sloveniji i Srbiji te održavala brojne majstorske radionice u Avstraliji, Novom Zelandu Maleziji, Švicarskoj, Belgiji, Hrvatskoj, Sloveniji, Engleskoj, Norveškoj, Švedskoj, Bugarskoj, Makedoniji, Crnoj gori, Italiji, Njemačkoj, Turskoj i u SAD.
Na ljubljanskoj akademiji se ostvario njezin pedagoški san: kreirala je predmet Dimenzije izvođenja, u kojem specifičnim pristupom vodi studente ka boljem razumijevanju sebei dubljem, prisnom glazbenom izražaju.

Više: www.marinahorak.com

Tihomir Petrović, (Croatia)



Tihomir Petrović je rođen u Zagrebu 25. srpnja 1951. godine. Godine 1976. diplomirao je na teorijsko-pedagoškom odsjeku Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu i stekao stručni naziv Profesora muzike. Agencija za odgoj i obrazovanje promaknula ga je 2007. godine u zvanje profesora savjetnika teorijskih glazbenih predmeta. Od studenoga 1977. godine predaje glazbenoteorijske predmete na Glazbenoj školi Vatroslava Lisinskog u Zagrebu. Od 1993. godine predaje glazbenu teoriju, solfeggio i harmoniju na Rock-akademiji u Zagrebu. Od godine 2005. vodi u Hrvatskom glazbenom zavodu ciklus popularnih predavanja za građanstvo pod nazivom Radionica utorkom. Autor je priručnika za nastavu teorije glazbe, harmonije, kontrapunkta, glazbenih oblika i solfeggia, priređivač nekoliko crkvenih pjesmarica te skladatelj mnogobrojnih dječjih popijevki. Godine 1997. utemeljio je Hrvatsko društvo glazbenih teoretičara (HDGT) i vodi ga do danas, kao predsjednik i organizator svih djelatnosti. Godine 1998. osnovao je časopis Hrvatskoga društva glazbenih teoretičara pod nazivom THEORIA, kojemu je glavni urednik. Godine 2000. utemeljio je Biblioteku Hrvatskoga društva glazbenih teoretičara, za koju uređuje sva izdanja.

Luce Đuraš, (Croatia)



"Živim, radim i stvaram u Dubrovniku. Imala sam 18 samostalnih izložbi, puno skupnih, te slikarskih kolonija diljem Hrvatske. Neznam im broj. Za svoja djela dobila sam mnoge nagrade, priznanja, učestvovala u mnogim humanitarnim akcijama. Izražavam se u tehnici akrilika na platnu. Izloziti ću 20 radova s motivima našeg, dubrovačkog podneblja." - Luce Đuraš

Jordi Vázquez, tenor (Španjolska / Spain)



Prve pouke iz pjevanja dobiva od Carlos Chaussona i Marisa Roca u Barceloni u Španjolskoj. Poboljšava svoje znanje iz vokalne tehnike i interpretacije s baritonom Darrellom Babidgeom.
U godini 2012. i 2013. studira pri sveučilištu Brigham Young u Provu i Utahu u SADu. Kasnije pohađa nastavu vokalne tehnike u klasi mezzosopranistice Dolor Zajick i radi pri Gran Teatre del Luceu u Barceloni. Nadalje, studira vokalnu tehniku, interpretaciju i tehniku disanja s tenorom Fred Caramom, učiteljem pjevanja pri Marilyn Horneovog Katedre (catedra). Godine 2012. studira u Santa Barbari u Kaliforniji te u New Yorku.
Daljnje znanje vokalne tehnike i interpretacije Lieda i Opere dobiva sa sopranisticom Bettinom Jensen i provodi vrijeme radeći i učeći pri Komische Oper u Berlinu u lipnju, srpnju, kolovozu i rujnu 2011.godine.
Dalje studira s tenorom Francesc Garrigosom na Escoli Superior de Musica de Catalunya, Esmuc. U Barceloni i to 2010.godine nastavlja studij polifonije i glazbenih oblika s Albertom Kanadeom. Aktualno radi na Sant Cugatu del Valles u Barceloni od 2010.
Nastupao je kao gost na raznim festivalima i recitalima u posljednjih nekoliko godina: teatarski festival Sonnentor u Nationalpark Müritz, Neusterlitz u Njemačkoj, u nekoliko gradova diljem Njemačke: Rostock, Bonn, Nürnberg, Stuttgart i Berlin kao i u Španjolskoj: Barcelona, Girona, Pamplona, itd. Česti je suradnik u dobrotvornim koncertima. U posljednje vrijeme često surađuje s pijanistom Claudiom Suzin Rodríguezom. Večeras, to je njihov prvi nastup u Hrvatskoj.

Cláudio Suzin Rodríguez, glasovir / piano (Brazil / Spain)



Učenik Gilberta Tinettija i Luiz Carlosa de Moura Castra pri Sveučilištu u São Pualu i Sveučilištu u Hartfordu, gospodin Suzin Rodríguez redovit je gost na raznim glazbenim festivalima, kao majstrorskim radionicama gdje dobiva dodatne pouke od glasovitih pedagoga klavira kao što su José Feghali, Sônia Rubinsky, Vladimir Viardo, Blanca Uribe, Monique Duphil, Raquel Boldorini, Firenca Millet, Pierre Reach, itd. U SAD-u je radio za koncertnu kuću Connecticut Concert Opera te puno naučio od poznatih glazbenika koji sviraju u Emerson gudačkom kvartetu i Lions Gate Trio. U periodu između 2002. i 2006. bio je voditelj odjela za glasovir Universidad EAFIT u Medellín, Kolumbiji, gdje je pored svojih akademskih zadataka također bio pijanist Sveučilišnog orkestra, ravnatelj glazbenog ansambla New Music Ensemble, umjetnički ravnatelj Simposio de Música Contemporánea: Kolumbija – Brazil, a broji i mnoštvo suradnji s Foro de Compositores del Caribe i Semanas Colombo - Catalanas. Također je surađivao za časopis «Musica» i bio voditelj dnevnog radijskog programa pod nazivom «Tempo Giusto» za kolumbijski Nacionalni i sveučilišni radio. Kao pijanist, često nastupa u latinsko-američkim i europskim gradova, uglavnom kao Lied pijanist. Snimio je dva nosaca zvuka s kolumbijskim skladateljima. U Kolombiji izućio je i snimio djela skladatelja Gonzalo Vidala. Danas djeluje pri konzervatoriju Liceu Superior u Barceloni u Španjolskoj, te je direktor Glazbene škole Santa Cristina d'Aro. Također je čest gost ljetnog festivala Eleazar de Carvalho u Fortalezi u Brazilu i jedan je od članova glasovirskog trija s katalanskim glazbenicima Domènech Surroca, violončelo, i Cèlia Johé, violina. Mr. Suzin često surađuje upravo s pjevačima poglavito sa sopranistica Carmen Rodríguez, tenorom - baritonom Jordi Vázquez Xavier Mendoza i mezzosopranistica Ana Häsler.

Oliver Lakota, trublja / trumpet (Njemačka / Germany)



Oliver Lakota je rođen u Passau. Studirao je na Sveučilištu Anton Bruckner u Linzu, a kasnije s Bo Nilssonom u Malmöu (Švedska). Unaprijedio je svoj studij na brojnim koncertnim podijima, tečajevima, a poglavito znanje produbio s poznatim «baroknim virtuozom» Ottom Sauterom na Umjetničkom sveučilištu u Bremenu. Od 2001. djeluje kao intenzivni solist po cijeloj Njemačkoj, Italiji, Francuskoj, Austriji, Španjolskoj, Rumunjskoj, Srbiji, Meksiku, Japanu i Turskoj. Lakoti je ovo prvo gostovanje na jugu Hrvatske. Održava turneje s uglednim orkestrima kao što su Simfonijski orkestar Radio Pilsena, s"Orquesta Sinfónica del Estado de México", s"Cappella Istropolitana", "Camerata Wratislavia", filharmonija Oradea i Brasova, s meksičkim Orquestra Sinfónica UANL u Monterreyu, s ruskim Akademskim simfonijskim orkestrom Voronezh, s Budapest Simfonijskim orkestrom, s "Vienna International Orchestra", a nekoliko puta nastupao je na gala koncertima Master St. Pölten, s Tirolskim jesenskim puhačima , te na poznatom "Festival international de Organo de Morelia "u Meksiku. Oliver Lakota redoviti je gost na mnogim međunarodnim festivalima gdje predstavlja svoj barokni, klasični i suvremeni repertoar pred brojnom publikom. Redoviti je gost na "Halbturner Schlosskonzerte", na "Music&Arts Festivalu" u Baden Württembergu, na glazbenom festivalu Märkischen u Potsdamu, na festivalu Piano u Pijemonteu ili u kontekstu crkvenog koncertnog serijala u crkvi Sveti Martin u Parizu, Crkvi sv.Trojstva u Drezdenu, te u Passau u Katedrali sv. Stjepana.
Nedavno je održao koncertnu turneju u Japanu s poznatim klasičnim multi-umjetnikom Robertom Lehrbaumer iz Beča - to gostovanje je postala prava tradicija. Oliver Lakota uspješni je suradnik u komornoj glazbi; on se predstavlja javnosti na brojnim koncertima diljem Europe, poglavito s vrlo talentiranom orguljašicom Barbarom Schme iz Salzburga.
U 2014. godini, vrlo nedavno, Oliver Lakota debitirao je u Sjedinjenim Američkim Državama u poznatom Carnegie Hallu u New Yorku. U svom rodnom gradu Passau, nastupao je prvi kao solist, u okviru festivala "Europski tjedan Passau", u suradnji sa Simfonijskim orkestrom Radio Pilsen. Oliver Lakota je kvalitetan solist također i u suvremenoj glazbi. Često izvodi i svjetske premijere suvremenih glazbenih djela. Bečki skladatelj Johann Simon Kreuzpointner često sklada za njega kao npr. Trostavačnu sonatu za trubu i orgulje, Sonatu "Porta itineri longissima est" itd. U 2014. dovršena je i Orkestralna suita koju će Lakota premijerno izvesti u proljeće 2015.

Alexander Frey, orgulje / organ (USA / Germany)



Alexander Frey je američki dirigent simfonijskih orkestara, virtuozni orguljaš, pijanist i čembalist. Frey je veoma traženi umjetnik diljem svijeta, te imamo čast da večeras prvi put nastupa u Hrvatskoj, gostujući u sklopu 8. Epidaurus festivala u ulozi orguljaša u Crkvi Gospe od snijega u Cavtatu. Kao jedan od svjetski najsvestranijih dirigenata, Frey uživa veliki uspjeh u koncertnim dvoranama i opernim kućama od Europe do Broadwaya i Hollywooda. Osim svojih redovitih nastupa kao dirigent u uglednim koncertnim dvoranama, Frey je vrlo često pozvan mijenjati dirigente koji otkažu svoje angažmane, često i u zadnji tren, a poznat je po tome što je stanju u potpunosti savladati cijeli koncertni program gotovo «preko noći» i «uskočiti» gdje god zatreba. U siječnju 2008., za intervju koji je objavljen na Radio Kairu dok je dirigirao širem Egipta, Frey je izjavio: «Glazba je miran otok na moru tuge.» Frey je opisan kao «produhovljeni glazbenik» čiji svestrani genij i karizmatičnost sjaje kako u svojim nastupima na pozornici tako i u svakom dijalogu s publikom i suradnicima. Dobitnik prestižne Pulitzerove nagrade i ugledni povjesničar Studs Terkel Freya opisuje kao" renesansnog čovjeka ". Nešto kasnije u 95.godini života za svoj intervju za The Guardian Terkel svrstava Freya u vrh današnjice između Bob Dylana, Armstronga i Guthrieja. Frey se također često uspoređuje i s mladim Oscar Levantom, kao vješt pripovjedač i poliglot. Frey je član berlinske intelektualne zajednice, govori nekoliko jezika tečno. U posljednjih nekoliko godina nastupa diljem svijeta sa svojim solo recitalima kao dirigent, orguljaš, glasovirist ili korepetitor. Često sam aranžira svoju rasvjetu i izgled pozornice na kojoj nastupa, upotrebljava perzijske tepihe ispod instrumenta kako bi se slušatelji osjećali kao kod kuće, te intimnu rasvjetu za svečani užitak. Alexander Frey je stanovnik Berlina i često je pozvan od strane gradske diplomatske zajednice gdje nastupa pred visokim dužnosnicima uključujući predsjednika Bill Clintona i Dalaj Lamu kao i bivše njemačke rektore, Helmuta Kohla i Gerharda Schroedera. Alexander Frey je službeni umjetnik najuglednije tvrtke glasovira Steinway. On je i glazbeni savjetnik Hollywooda u Beču gdje svake godine sudjeluje na Bečkom festivalu. Frey je grčko-američkog i švicarsko-američkog porijekla, a njegova obitelj trenutno boravi u Grčkoj, Mulhouseu i u Parizu.

TIRANA VIRTUOSI – Tirana Kaffe Concerto (Albania)



Lorenc Radovani, violin / violin
Ramazan Peku, violina / violin
Gezim Belegu, violončelo / cello
Arben Basha, kontrabas / double bass
Fatos Qerimaj, klarinet / clarinette
Robert Radoja, glasovir / piano

Poznati albanski ansambl Tirana Café Concert ustanovljen je na tradiciji talijanskih elegantnih, kavanskih koncerata ili francuskih tzv. “Café Chanson” ili američki “Music Hall”muziciranje. Nastali pred 15ak godina na bazi dugogodišnjeg bogatog iskustva svakog od članova ovog ansambla pojedinačno. Svi članovi su svaki za sebe vrlo ugledni i poznati umjetnici-solisti u Albaniji. Svirajući i zabavljajući se zajedno ovaj romantični ansambl dijeli već godinama neospornu glazbenu kvalitetu s velikom dozom elegancije kako salonske tako koncertne nastupajući u elegantnim salonima, koncertnim dvoranama, snimajući i nastupajući u radio postajama, te za ugledne televizijske kuće. Uvijek su popraćeni burnim aplauzima od pozornica Milana, Torina, Modene (Palazzo Ducale), Slovenije, Grčke, a da ne govorimo o uspjesima koje konstantno nižu diljem Albanije gdje su nastupili u svim postojećim dvoranama od koncertne dvorane univerziteta Tirane do Operne kuće u Tirani.
U 1998.godini imali su čast nastupiti među vrlo uglednim glazbenicima u poznatoj kavani “Café Florian” u Veneciji. U 2011.godini snimili su svoj prvi nosač zvuka. U svih 15 godina djelovanja i svoga postojanja imaju jedini u Albaniji čast nastupati i glazbeno obogatiti svaki protokol albanskog predsjedništva i svake njihove svečanosti.
Ansambl ima vrlo bogat i širok repertoar svih žanrova od filmske, strogo klasične do zabavne glazbe u klasičnijem ruhu. Repertoar uključuje uvertire, polke, mazurke, valcere te strogo klasična djela od skladatelja Straussa, Rossinija, Lehara, Verdija, Gershwina, Enescua, Dinicua i mnogih drugih. Repertoar im uključuje i perjanice albanske folklorne glazbe i prekrasni balkanski melos. Ansambl Tirana Café Concert surađivao je s mnogim uglednim, međunarodnim gost-solistima kao što su Alexandru Cioaca - violina, Vikena Kamenica - mezzosoprano, Giorgio Babbini - klarinet, Ivana Marija Vidovic –klavir, Suzana Frasheri - soprano, Isak Shehu –trublja i dr. Članovi ansambla su Fatos Qerimi – klarinet, Robert Radoja – glasovir, Lorenc Radovani, violina , Ramazan Peku – violina, Gezim Belegu – violončelo, te Arben Basha – kontrabas.



Ansambl BREVIS osnovan je 2008. u gradu Kaliningrad. Njihova današnja ravnateljica i voditeljica, koja ih je od osnutka i stvarala, dirigentica i pijanistica Serebrianskaya Victoria, završila je litvansku Akademiju umjetnosti. Ansambl se sastoji od deset mlađih i najmlađih glazbenika: Serebryanskaya Jeanne, 12 godina (violina, vokal), Kuleshov Ilia, 14 godina (blok flauta, tenor i oboa), Dergletskaya Maria, 16 godina (violončelo, violina), Bubnov Ivan, 11 godina, (blok flauta) Subbotina Veronica, 14 godina, (violina), Hulga Ksenia u dobi od 7 (piccolo, vokal), Horosh Ivan - 10 godina, (blok flauta, vokal), Žukov Anastasia - 11 godina (violina), Poustovalova Natalia -12 godina (blok flauta). Svi oni uče glazbu u Glazbenoj školi Glinka ili pri Glazbenom konzervatoriju u Kaliningradu i / ili na Glazbenoj školi Glier. Repertoar Brevisa obuhvaća autore baroka, renesanse, ali ansambl često izvodi i glazbu raznih naroda, primjerice: rusku, njemačku, englesku, francusku, poljsku. Brevis redovito nastupa diljem svijeta i sudjeluje na brojnim festivalima u svojoj zemlji i inozemstvu, te aktivno sudjeluje u kulturnom životu svog grada. Svi članovi Brevisa ujedno su i članovi Filharmonijskog dječjeg orkestra grada Kaliningrad u Rusiji.